GIV DE PÅRØRENDE EN STEMME

støt 4

I slutningen af november 2012, arbejde jeg på et projekt sammen med fire andre piger, hvor vi tog udgangspunkt i processen fra idé til salg. Hertil fik vi udleveret fire hvide t-shirts, som skulle skulle blive til så mange mulige kontanter i en innovativ facon. Vi ville skabe noget, som kunne gøre en forskel, og hvorpå der ikke allerede er stor opmærksomhed. Vi kom hurtigt frem til, at vi ville arbejde med kræftramte, men da der allerede er stor opmærksomhed på dette, valgte vi at tage udgangspunkt i de pårørende til kræftramte, og dermed ville vi prøve at skabe mere åbenhed og dialog om det at være pårørende til en kræftramt.

Vi arbejdede ud fra påstanden ”hver 3. dansker rammes af kræft og de 2 andre er pårørende”. Med projektet ønskede vi, at opfordre den pårørende kan bruge sin omgangskreds og omverden til at bearbejde deres situation, og at omverdenen ikke skal være bekymrede for at tage del i situationen.

T-shirts til salg:

teeeee

For at få vores budskab ud levede vi et event, hvor alle var velkommen og hvor vi solgte te-shirts til højst bydende, æbleskive pebernødder mv. Derudover havde vi Samlet 6 beretninger om hvordan det er at være pårørende til en kræftramt, som vi udstillede i store rammer, som folk kunne læse – 6 bekendte skrev en tekst til os hver, med deres føleler og tanker, for at åbne op og opfordre andre til også at dele deres tanker.

støt 2

støt 1

Hvis du ønsker at se mere om dette projekt, kan du besøge vores Facebook-side” https://www.facebook.com/GivParorendeEnStemme